پنج محصول گلخانه ای مهم به همراه ارقام متداول تحت کشت

گلخانه سازه ­ای است که دیواره ­ها و سقف آن از مواد شفاف و یا شیشه ساخته شده است. از مزایای کشت گلخانه می­توان به صرفه­ جویی در مصرف آب، افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت محصول و تولید محصول در تمامی فصول اشاره کرد.

این مقاله به پنج محصول سبزی و صیفی که بیشترین سطح زیر کشت را در شرایط کنترل شده و یا گلخانه را دارند می­پردازد.

  1. گوجه فرنگی

یکی از مهم­ترین محصولات که در گلخانه کشت می­شود واریته ­ها مختلف گوجه­ فرنگی است. ارقام پارمیس، پردیس دافنیس، باروسور و هیراد دنفلت جز ارقام گلخانه­ ای هستند.

2. فلفل

طیف مختلفی از فلفل­ها از جمله فلفل تند و فلفل دلمه ­ای قابل کشت در گلخانه می­باشند. از مهم­ترین ارقام فلفل گلخانه­ای می­توان به ارقام کروسادر سینجنتا، 9325 سمینیس، 302 سمینیس، برلیان و شاینینگ اشاره کرد.

3- بادمجان

گیاه بادمجان یکی دیگر از محصولات کشاورزی است که قابلیت کشت در شرایط کنترل شده را دارد. از مهم­ترین واریته­های بادمجان گلخانه­ای می­توان به بادمجان دلمه ای الگانس ویلمورین، بادمجان لامپی 1574 سمینیس،  بادمجان قلمی جگوار میلرسیدز اشاره کرد

4-کدو

شرایط کنترل شده گلخانه اجازه کشت ارقام مختلفی از کدو را نیز می­دهد. مهم­ترین واریته­ های کدوی گلخانه­ ای عبارتند از: کدو خورشتی دارین سمینیس، کدو خورشتی ریبون سمینیس و کدو خورشتی نیکو

5-خیار

از متداول­ترین واریته­ های خیار گلخانه­ ای آن­هایی هستند که جز تیپ بیت آلفا (Beit Alpha) هستند. از محبوب­ترین ارقام خیار گلخانه ­ای در ایران می­توان به خیار اسپینو دنفلت، خیار دهاب کلوز، خیار 647 الماس سید، خیار 485، خیار شهاب،خیار کیهان و خیار ناگین اشاره کرد.

keyboard_double_arrow_up